Сучасна методика має багатий арсенал методів та прийомів організації активного навчання та розвитку мислення. Так, на уроках часто практикую парну, групову роботу, роботу над створенням проектів, коли слабші учні мають можливість підвищити свій рівень знань, спираючись на досвід однокласників.
Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні, (обдаровані) переважно самостійні тренують свої задатки , щоб розвинути їх у здібностях, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими. Але для розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя. Завдання педагога- управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розвʼязувати дедалі складніші творчі завдання. Для себе прийнятною вважаю таку модель творчої особистості учня як творче спілкування, творча діяльність, творча активність, творчий пошук та творче мислення. І єдиним на мою думку найефективнішим засобом досягнення мети є інтерактивні технології навчання. Вони забезпечують позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяють розвитку творчої особистості.
Інтерактивне навчання-це специфічна форма організації пізнавальної діяльності, яка має передбачувану мету створити комфортні умови навчання за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність. Відбувається колективна, групова, індивідуальна співпраця, коли вчитель і учні рівноправні субʼєкти навчання.
Підводячи певні підсумки своєї роботи я зрозумів, що формування творчих здібностей учнів є важливим завданням. Ефективне його здійснення це запорука виховання самовідданих ініціативних громадян нашої країни.
Щоб діти працювали на уроці творчо, я обґрунтовую умови, потреби в цьому, створюю певні ситуації на уроці, спонукаю до мислення.
Методичні прийоми і засоби, проаналізовані в темі, передбачають розвиток творчих умінь і навичок роботи колективно і самостійно.
Прагну, аби мої учні досягли високого рівня освіченості й вихованості, тому дбаю про постійне поповнення власних знань, про самоосвіту. Переконаний, що ані компʼютер, ані будь-який інший засіб не може замінити вчителя, живе слово, безпосереднє особисте спілкування, хоча розумію, що без інноваційних технологій неможливо реалізувати дидактичні цілі відповідно до вимог освітнього стандарту.
Отже, у процесі своєї роботи я зрозумів, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інтерактивного, особистісно-орієнтованого навчання на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить і формувати творчу особистість учня.
Вдало проведена робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці вчителя і учня.
Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні, (обдаровані) переважно самостійні тренують свої задатки , щоб розвинути їх у здібностях, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими. Але для розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя. Завдання педагога- управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розвʼязувати дедалі складніші творчі завдання. Для себе прийнятною вважаю таку модель творчої особистості учня як творче спілкування, творча діяльність, творча активність, творчий пошук та творче мислення. І єдиним на мою думку найефективнішим засобом досягнення мети є інтерактивні технології навчання. Вони забезпечують позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяють розвитку творчої особистості.
Інтерактивне навчання-це специфічна форма організації пізнавальної діяльності, яка має передбачувану мету створити комфортні умови навчання за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність. Відбувається колективна, групова, індивідуальна співпраця, коли вчитель і учні рівноправні субʼєкти навчання.
Підводячи певні підсумки своєї роботи я зрозумів, що формування творчих здібностей учнів є важливим завданням. Ефективне його здійснення це запорука виховання самовідданих ініціативних громадян нашої країни.
Щоб діти працювали на уроці творчо, я обґрунтовую умови, потреби в цьому, створюю певні ситуації на уроці, спонукаю до мислення.
Методичні прийоми і засоби, проаналізовані в темі, передбачають розвиток творчих умінь і навичок роботи колективно і самостійно.
Прагну, аби мої учні досягли високого рівня освіченості й вихованості, тому дбаю про постійне поповнення власних знань, про самоосвіту. Переконаний, що ані компʼютер, ані будь-який інший засіб не може замінити вчителя, живе слово, безпосереднє особисте спілкування, хоча розумію, що без інноваційних технологій неможливо реалізувати дидактичні цілі відповідно до вимог освітнього стандарту.
Отже, у процесі своєї роботи я зрозумів, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інтерактивного, особистісно-орієнтованого навчання на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить і формувати творчу особистість учня.
Вдало проведена робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці вчителя і учня.